System til Ballerup Kommune sikrer nem adgang til digitale tjenester

OpenDesk er et projekt som udvikles i samarbejde mellem Ballerup Kommune og Magenta. IT-systemet er en portal, der tilbyder let adgang til digitale tjenester for den administrative medarbejder i kommunen.

OpenDesk er webbaseret og platformsuafhængig, hvilket betyder at man kan tilgå og bruge systemet fra alle typer devices.

På forsiden har medarbejderen nem tilgang til de centrale værktøjer og desuden overblik over de vigtigste informationer fra de enkelte redskaber. Derudover er der adgang til chat/videochat og notifikationer i realtid. Den webbaserede brugergrænseflade er selvbærende. Det betyder, at man kan skifte platform for de centrale værktøjer, som eksempelvis Kalender, uden at det har indflydelse på brugergrænsefladen. Teksteditering foregår ved hjælp af en webbaseret editor. Funktionen sikres ved hjælp af en fleksibel arkitektur som understøtter produktet. I Projekter og dokumenter kan man blandt andet invitere relevante aktører (interne, såvel som eksterne) og også uploade og dele dokumenter og koordinere opgaver.

Få styr på digitatale tjenester med OpenDesk ESDH, udviklet af Magenta

Læs mere

Grønlands nye skattesystem Suila: En digital gamechanger

Grønlands nye skattesystem Suila: En digital gamechanger

Tilbage i juni 2024 igangsatte Magenta Grønland projektet Suila – et system, der beregner og estimerer grønlændernes forventede årsindkomst og håndterer den månedlige aconto-udbetaling af beskæftigelsesfradraget. Projektet blev lanceret i forbindelse med Grønlands skattereform og har siden udviklet sig til en stor succes for både Skattestyrelsen i Grønland og Magenta. I slutningen af marts 2025 blev en vigtig milepæl markeret, da systemets første udbetaling til borgerne fandt sted. I den forbindelse har Bent Handberg, direktør for Grønland Magenta, skrevet et indlæg om projektets rejse fra start til nu. 

Læs mere »