OS2datascanner 3.6.0 er klar med store forbedringer

Nyt design

I den seneste tid har vi arbejdet intensivt med forbedringer til både OS2datascanner udseende og brugerflow. Det har medført et komplet redesign af brugerinterfacet i rapportmodulet.

OS2datascanner 3.6 er klar, og det er en release med store forbedringer.
OS2datascanner 3.6 er klar, og det er en release med store forbedringer.
Automatisk oprydning

En meget efterspurgt funktionalitet i OS2datascanner har været muligheden for automatisk at rydde op i matches, der allerede er håndteret i datakilden. Det er nu implementeret med stor hjælp fra især Tønder Kommune.

Nu fungerer systemet sådan, at eksempelvis en mail der fremgår med et match i rapportmodulet automatisk vil blive markeret som håndteret, når OS2datascanner har scannet næste gang. Oplever man fx at man har mange matches i slettet post eller sendt post, kan man altså slette samtlige mails i en mappe, køre et nyt scan, og have et rapportmodul der nu automatisk er ryddet op.

Flere forbedringer på vej

I resten af 2020 vil der blive fokuseret på yderligere forbedringer, som skal gøre systemet nemmere at tage i brug. Konkret vil følgende funktionaliteter blive implementeret:

  • Massehåndtering af matches i brugerinterfacet
  • Filtrering af matches
    • sortér på eksempelvis følsomhed, dato, datakilde
  • Overblik over igangværende og kommende scans
    • se hvor langt et scan er nået og hvornår det er færdigt.
    • Se planlagte scans.
  • Visning af håndterede matches — et arkiv der viser historikken for håndterede matches.
  • API der gør det muligt at integrere OS2datascanner direkte med andre systemer

I 2021 begynder arbejdet med to store milepæle:

  • Integration til Active Directory, så brugere automatisk oprettes og tildeles login.
  • Implementering af ledelses- og DPO statistikker.

De forventes klar i løbet af Q1, senest Q2. Der vil desuden løbende blive indsamlet feedback fra brugere, og løbende blive lavet opdateringer til både design og brugerflow.

OS2datascanner 3.6 er klar, og det er en release med store forbedringer.

Læs mere

Grønlands nye skattesystem Suila: En digital gamechanger

Grønlands nye skattesystem Suila: En digital gamechanger

Tilbage i juni 2024 igangsatte Magenta Grønland projektet Suila – et system, der beregner og estimerer grønlændernes forventede årsindkomst og håndterer den månedlige aconto-udbetaling af beskæftigelsesfradraget. Projektet blev lanceret i forbindelse med Grønlands skattereform og har siden udviklet sig til en stor succes for både Skattestyrelsen i Grønland og Magenta. I slutningen af marts 2025 blev en vigtig milepæl markeret, da systemets første udbetaling til borgerne fandt sted. I den forbindelse har Bent Handberg, direktør for Grønland Magenta, skrevet et indlæg om projektets rejse fra start til nu. 

Læs mere »